logo
Loading data...
1708527600
"კოსმო" გორში ახალ ფილიალს ხსნის

ხელნაკეთი ჩანთებისა და აქსესუარების საწარმო „კოსმო“ გორში პირველ ფილიალს გაზაფხულზე გახსნის. ამის შესახებ კომპანიის თანადამფუძნებელმა თამარ აფციაურმა „ბიზნესპარტნიორთან“ განაცხადა.მისივე ინფორმაციით, კომპანია სარემონტო სამუშაოების დაწყებას უახლოეს პერიოდში გეგმავს. გარდა ამისა, როგორც თამარ აფციაური აღნიშნავს, პროდუქციაზე მოთხოვნა წლიდან წლამდე მზარდია და გაყიდვები გასულ წელთან შედარებით 100%-ით გაიზარდა.„ამჟამად, „კოსმო“ 130-მდე დასახელების პროდუქტს აწარმოებს. მათ შორისაა: ნატურალური ტყავის ხელნაკეთი ჩანთები, საფულეები და ბაფთები, ნატურალური ხის ბეჭდები, გადამუშავებული ხის საყურეები, ბაფთები, ყელსაბამები, ჭიქის დასადგამები, ბროშები, სანიშნეები და ბეჭდები, დღიურები, სხვადასხვა მეტალის ყელსაბამები, საყურეები, სამაჯურები, ბროშები და სხვა აქსესუარები.თითოეული პროდუქტი უნიკალურია და განკუთვნილია სიახლეების და თავგადასავლების მაძიებელი ადამიანებისთვის. "კოსმოს" ყველაზე გაყიდვადი პროდუქტი ამ ეტაპზე არის „ლალა“ ჩანთა, რომელიც თანამედროვე და ტრადიციული დიზაინის თანხვედრითაა შექმნილი. „კოსმოს“ სავიზიტო, დასამახსოვრებელი ჩანთები კი, რომლებიც ასევე დიდი პოპულარობით სარგებლობს: „ჩოხჩა“, „თანი“, „დონი“ და „ვუდლი“. აქვე, „კოსმო“ აანონსებს ჩანთების ახალი კოლექციის ჩაშვებას, რომელიც ახლა მილანში საერთაშორისო გამოფენაზე - MIPEL არის წარდგენილი. აღსანიშნავია, რომ წლიდან წლამდე „კოსმოს“ გაყიდვები თითქმის 100 პროცენტით იზრდება“, - განაცხადა თამარ აფციაურმა.ამასთან, კომპანიის თანადამფუძნებლის განცხადებით, გამომდინარე იქიდან, რომ „კოსმოს“ წარმოება თითქმის გაორმაგდა, უახლოეს მომავალში საწარმო ახალი მოდერნიზებული სახელოსნოს აშენებას გეგმავს, რომელიც საერთაშორისო სტანდარტებს სრულად დააკმაყოფილებს.თამარ აფციაურის ინფორმაციით, ნედლეულის დიდი ნაწილი არის თურქეთიდან, თუმცა პროდუქციის წარმოებაში გამოყენებულია ჩინეთიდან შემოტანილი მასალა და ასევე, გარკვეული პროცენტული წილი ქართულ ტყავსაც უჭირავს.მისივე ინფორმაციით, უახლოეს მომავალში "კოსმო" იტალიური ტყავით შექმნილ პროდუქციას გამოუშვებს. ცნობისთვის, ხელნაკეთი ჩანთებისა და აქსესუარების კომპანია „კოსმო“ 2015 წელს დაარსდა. საწარმო თბილისში, ვაჟა ივერიელის 24-ში, 300 არაგველის მეტროსთან მდებარეობს. „კოსმოს“ ამჟამად 7 ფილიალი აქვს - კერძოდ, 2 ფილიალი ბათუმში და 5 ფილიალი თბილისში და  3 პარტნიორი მაღაზია ქუთაისში. პროდუქციის რეალიზება „კოსმოს“ ფილიალებში, ონლაინ (სოც. მედია პლატფორმების და საიტის www.cosmo.com.ge საშუალებით) და პარტნიორ მაღაზიებში ხდება. საწარმოში სულ 70 ადამიანია დასაქმებული, მათ შორის, სტუდენტები.

1708440720

"საქართველოს აქვს მთელი პოტენცია, რომ გახდეს ახალი სავაჭრო მარშრუტის ცენტრი" - ოლივერ ვარჰეი

შესაძლოა, რომ ყველაზე მნიშვნელოვანი და ყველაზე ხელშესახები პროექტი რაც გვაქვს ჩვენს წინ, არის შავი ზღვის ელექტროენერგიის და ინტერნეტის ფართოზოლოვანი კაბელის პროექტი, - ამის შესახებ ევროპული სამეზობლო პოლიტიკისა და გაფართოების საკითხებში ევროკომისარმა, ოლივერ ვარჰეიმ, საქართველო-ევროკავშირის ასოცირების საბჭოს მე-8 სხდომის შემდეგ,  საქართველოს პრემიერ-მინისტრ ირაკლი კობახიძესთან და საგარეო საქმეთა და უსაფრთხოების პოლიტიკის საკითხებში ევროკავშირის უმაღლეს წარმომადგენელთან, ევროკომისიის ვიცე-პრეზიდენტთან − ჯოზეფ ბორელთან ერთად გამართულ პრესკონფერენციაზე განაცხადა.ოლივერ ვარჰეის თქმით, ეს არის ის დიდი, მასშტაბური პროექტი, რომელიც იქნება სახელმძღვანელო სხვა პარტნიორებისთვის, არა მარტო აღმოსავლეთ პარტნიორობის ქვეყნებისთვის, არამედ სხვა ქვეყნებში, სხვა რეგიონებში. „ეს მოდელი, რომელიც ჩვენ შევქმენით, იმისათვის, რომ მწვანე ენერგია შემოვიტანოთ ევროპაში და ფართოზოლოვანი, მაღალი სიჩქარის ინტერნეტი მივიტანოთ საქართველოში და შესაბამისად, გაციფროვნებული ეკონომიკა შევქმნათ საქართველოში, არის სამაგალითო ყველა პარტნიორისთვის. რა თქმა უნდა, საუბარი გვქონდა სატრანსპორტო კავშირებზე, სადაც ახალი სავაჭრო კავშირები და მარშრუტები არის გადამწყვეტი და საქართველოს აქვს მთელი პოტენცია, რომ გახდეს ცენტრი ახალი სავაჭრო მარშრუტის და ამისთვის გვჭირდება შავი ზღვა, რომ იქცეს ახალ დერეფნად ევროპისკენ და ამისთვის ჩვენ გვჭირდება საპორტო ინფრასტრუქტურის შეკეთება და გაუმჯობესება. ასევე ვახსენე უახლოესი ნაბიჯები, რაც გულისხმობს ღია შესაძლებლობად საქართველოსთვის პირველ ორ სფეროს, სადაც უკვე გვაქვს წინსვლა, ეს არის როუმინგი და ევროპაში პირველი ანგარიშსწორების მექანიზმები. როუმინგი არის პრინციპში ის სფერო, სადაც საქართველოს მთავრობამ ძალიან დიდი ტემპით განახორციელა ნაბიჯები და ანგარიშსწორების სისტემა არის ის მნიშვნელოვანი ასპექტი, რომელიც ჩვენ მოგვცემს საშუალებას, რომ ურთიერთჩართვა ვიქონიოთ და ამით როუმინგის ხარჯები მნიშვნელოვნად შემცირდება და მონაცემთა გაცვლის ხარჯები ასევე მნიშვნელოვნად შემცირდება, როგორც მოგზაურებისთვის, ასევე ევროპაში მცხოვრები ქართველებისთვის. ეს იქნება ის საეტაპო  ცვლილება, რომელიც საქართველოს მოსახლეობისთვის იქნება ცხადი და შესამჩნევი და იქნება ხელშესახები ვიზალიბერალიზაციის შემდეგ. მეორე სფერო და მიმართულება, სადაც ვმუშაობთ, არის ეს ანგარიშსწორების სისტემა. აქ ჯერ კიდევ გვაქვს ნაბიჯები გადასადგმელი, თუმცაღა მნიშვნელოვანია, რომ საქართველო როგორც კი მზად იქნება, ჩვენ უკვე მზად ვართ, საუბარია საკანონმდებლო ნორმების დახვეწაზე, საბანკო სექტორში წესების გაუმჯობესებაზე, იმისათვის, რომ გადავიდეთ ერთიან ევროპულ საანგარიშსწორებო სისტემაზე. ამიტომ, როგორც ვიცით ყველამ კარგად, საქართველო არის ევროპული ოჯახის ნაწილი და ჩვენ შეხვედრაზე ამაზე ბევრი ვისაუბრეთ. ჩვენ გადავდივართ უფრო დიდი სიჩქარით ახალი სიმაღლეებისკენ და ეს იქნა აღნიშნული“, -  აღნიშნა ოლივერ ვარჰეიმ.

1708431060

"ლოლი პოპ კარამელსი" დეკემბერში მეორე ბრენდულ მაღაზიას გახსნის

"ლოლი პოპ კარამელსი" დეკემბერში მეორე ბრენდულ მაღაზიას თბილისში გახსნის, რომლის ინვესტიცია 20 000 ლარამდე იქნება. ამის შესახებ კომპანიის დამფუძნებელმა ლიდა სარქისიანმა „ბიზნესპარტნიორთან“ განაცხადა.მისივე ინფორმაციით, ამ ეტაპზე ფართის მოძიება მიმდინარეობს და სავარაუდოდ, მეორე ბრენდული მაღაზიაც ვაკე-საბურთალოს ტერიტორიაზე იქნება.ლიდა სარქისიანის თქმით, პროდუქციაზე მოთხოვნა წინა წელთან შედარებით 25%-ით გაიზარდა.„ჩვენი პროდუქციის ასორტიმენტი გაიზარდა.  ამ დროისთვის კომპანია 17 დასახელების  კანფეტს, მათ შორის, ლოლიპოპსებს, ქეიქპოპსებს, ზეფირს და შოკოლადებს აწარმოებს.გაზაფხულზე ჩვენ გვაქვს სასწავლო კურსის, სადაც დაინტერესებულებს ვასწავლით ტკბილეულის წარმოებას, მათ შორის, როგორ დაამზადონ შოკოლადი და კარამელი. პირველი ეტაპი იქნება უფასო და შემდეგ ფასიანი.აღნიშნული კურსის შემდეგ ვგეგმავთ გაფართოებას. ამ ეტაპზე გვაქვს ერთი ფილიალი თბილისში, ვაკეში. გარდა ამისა, პროდუქციას ვყიდით ონლაინ მთელი საქართველოს მასშტაბით. მოთხოვნა წლიდან წლამდე იზრდება და წინა წელთან შედარებით დაახლოებით 25%-ით არის გაზრდილი. საქართველოს გარდა, შეკვეთები გვაქვს ევროპიდან და ამერიკიდან, თუმცა ჯერჯერობით ექსპორტზე გასვლას არ ვაპირებთ. ჩვენ გვაქვს შეკვეთები როგორც ფიზიკური პირებისგან, ასევე კორპორატიული შეკვეთები, თუმცა ინდივიდუალური შეკვეთები უფრო მეტია“, - განაცხადა ლიდა სარქისიანმა.სტარტაპი „ლოლო პოპ კარამელსი“ 2020 წელს დაფუძნდა. კომპანია პროდუქციას თბილისში არსებულ მცირე საწარმოში ამზადებს.

1708420338

"ჩაროზი" თბილისსა და ბათუმში ბრენდული მაღაზიის გახსნას გეგმავს

ნუგბარის მწარმოებელი კომპანია „ჩაროზი“ თბილისსა და ბათუმში ბრენდულ მაღაზიას, სავარაუდოდ, მაისში გახსნის. ამის შესახებ „ბიზნესპარტნიორს“ კომპანიის დამფუძნებელმა ელენა ჯიშიაშვილმა განუცხადა.მისი განცხადებით, „ჩაროზის“ პროდუქცია საქართველოს მასშტაბით რამდენიმე ლოკაციაზე იყიდება. მათ შორის, ნიკორწმინდაში ბრენდულ მაღაზიაში, ხოლო თბილისში, „ბაზარი ორბელიანზე“. რეალიზაცია ხდება ონლაინაც.„ბრენდული მაღაზიების გახსნასთან დაკავშირებით მოლაპარაკებები მიმდინარეობს და ამ ეტაპისთვის, რამდენიმე ლოკაცია განიხილება. დღეის მდგომარეობით, ნიკორწმინდაში გვაქვს ბრენდული მაღაზია და ასევე, გვქონდა თბილისში, საბურთალოზე, თუმცა ლოკაციის შეცვლა გადავწყვიტეთ, რადგან პატარა სივრცე იყო. გარდა ამისა, ორბელიანზე გვაქვს სტენდი“, - აღნიშნა ელენე ჯიშიაშვილმა.მისივე ინფორმაციით, პროდუქციაზე მოთხოვნა მზარდია და კომპანიას გასულ წელთან შედარებით რეალიზაციის მაჩვენებელი გაუორმაგდა.გარდა ამისა, როგორც ელენე ჯიშიაშვილი აღნიშნავს -  პროდუქცია ექსპორტზე რამდენიმე ქვეყანაში გადის: საბერძნეთში, საფრანგეთში, ავსტრიაში, ნორვეგიაში, პოლონეთში, ჩეხეთში, რუსეთსა და იაპონიაში. მისი თქმით, მოთხოვნა უფრო მეტად ევროპული ქვეყნებიდან არის.„ამ დროისთვის 9 სახეობის ნუგბარს ვაწარმოებთ. ჩვენი პროდუქტი დიაბეტურ კატეგორიაშია, ცალკე ხაზად ვაწარმოებთ ასევე, უგლუტეინოს“, - აღნიშნა მან.ცნობისთვის, ნუგბარის მწარმოებელი კომპანია „ჩაროზი“ ბაზარზე 2020 წლიდან ფუნქციონირებს და პროდუქციას ამზადებს როგორც იმერეთში (ტყიბულში), ისე რაჭაში (ნიკორწმინდა).

1708414914

იანვარში მომსახურების მწარმოებელთა ფასების ინდექსი სატრანსპორტო და სატელეკომუნიკაციო მომსახურებაზე შემცირდა - საქსტატი

"საქსტატი" მომსახურების მწარმოებელთა ფასების ინდექსებს აქვეყნებს. მონაცემების თანახმად, მწარმოებელთა ფასების ინდექსი სატრანსპორტო და სასაწყობო მომსახურებაზე წინა თვესთან შედარებით შემცირდა 0.4 პროცენტით, ხოლო წინა წლის შესაბამის თვესთან შედარებით 1.7 პროცენტით. სატელეკომუნიკაციო მომსახურების მწარმოებელთა ფასების ინდექსი წინა თვესთან შედარებით შემცირდა 0.4 პროცენტით, ხოლო წინა წლის შესაბამის თვესთან შედარებით 0.3 პროცენტით; მწარმოებელთა ფასების ინდექსი დროებითი განთავსების საშუალებებით და საკვების უზრუნველყოფით მომსახურებაზე წინა თვესთან შედარებით შემცირდა 0.1 პროცენტით, ხოლო გასული წლის შესაბამის თვესთან შედარებით გაიზარდა 3.8 პროცენტით. მწარმოებელთა ფასების ინდექსი სატრანსპორტო და სასაწყობო მომსახურებაზე წინა თვესთან შედარებით შემცირდა 0.4 პროცენტით. აღნიშნულ პერიოდში ფასების 1.3 პროცენტით კლება დაფიქსირდა საჰაერო ტრანსპორტის მომსახურებაზე, ხოლო დასაწყობებასა და დამხმარე სატრანსპორტო მომსახურებაზე 0.7 პროცენტით. ამასთან, წყლის ტრანსპორტის მომსახურებაზე ფასები შემცირდა 0.4 პროცენტით, ხოლო სახმელეთო ტრანსპორტის მომსახურებისა და მილსადენებით ტრანსპორტირების მომსახურების ჯგუფზე 0.1 პროცენტით. წინა წლის შესაბამის თვესთან შედარებით ინდექსი შემცირდა 1.7 პროცენტით. აღნიშნულ პერიოდში ფასების კლება დაფიქსირდა წყლის ტრანსპორტის მომსახურებაზე 38.9 პროცენტით, ხოლო საჰაერო ტრანსპორტის მომსახურებაზე 9.3 პროცენტით. ამასთან, დასაწყობებასა და დამხმარე სატრანსპორტო მომსახურებაზე ფასები გაიზარდა 2.5 პროცენტით, ხოლო სახმელეთო ტრანსპორტის მომსახურებისა და მილსადენებით ტრანსპორტირების მომსახურების ჯგუფზე 1.0 პროცენტით.სატელეკომუნიკაციო მომსახურების მწარმოებელთა ფასების ჯამური ინდექსი წინა თვესთან შედარებით შემცირდა 0.4 პროცენტით. აღნიშნულ პერიოდში სხვა სატელეკომუნიკაციო მომსახურებაზე ფასები შემცირდა 3.1 პროცენტით, ხოლო უსადენო სატელეკომუნიკაციო მომსახურებაზე ფასები გაიზარდა 0.2 პროცენტით. წინა წლის შესაბამის თვესთან შედარებით ჯამური ინდექსი შემცირდა 0.3 პროცენტით. აღნიშნულ პერიოდში სხვა სატელეკომუნიკაციო მომსახურებაზე ფასები შემცირდა 3.6 პროცენტით. ამასთან, უსადენო სატელეკომუნიკაციო მომსახურებაზე ფასები გაიზარდა 0.2 პროცენტით, ხოლო სადენიან სატელეკომუნიკაციო მომსახურებაზე 0.1 პროცენტით.მწარმოებელთა ფასების ინდექსი დროებითი განთავსების საშუალებებით და საკვების უზრუნველყოფით მომსახურებაზე წინა თვესთან შედარებით შემცირდა 0.1 პროცენტით. ფასების კლება დაფიქსირდა დროებითი განთავსების საშუალებებით მომსახურებაზე 1.0 პროცენტით, ხოლო საკვების და სასმელების მიწოდებით მომსახურებაზე ფასები გაიზარდა 0.7 პროცენტით. წინა წლის შესაბამის თვესთან შედარებით ჯამური ინდექსი გაზრდილია 3.8 პროცენტით. აღნიშნულ პერიოდში საკვების და სასმელების მიწოდებით მომსახურების ფასები გაიზარდა 7.7 პროცენტით, ხოლო დროებითი განთავსების საშუალებებით მომსახურების ფასები შემცირდა 0.3 პროცენტით.

1708413756

იანვარში ექსპორტის ფასების ინდექსი 1.2%-ით გაიზარდა, ხოლო იმპორტის 0.5%-ით შემცირდა - საქსტატი

ექსპორტის ფასების ინდექსი წინა თვესთან შედარებით 1.2 პროცენტით გაიზარდა, - ინფორმაციას "საქსტატი" ავრცელებს.მონაცემების თანახმად, აღნიშნულ პერიოდში ფასების 2.2 პროცენტიანი ზრდა დაფიქსირდა დამამუშავებელი მრეწველობის პროდუქციის ჯგუფზე. წინა წლის შესაბამის თვესთან შედარებით ექსპორტის ფასების ინდექსი შემცირდა 7.1 პროცენტით. სამთო-მოპოვებითი მრეწველობისა და კარიერების დამუშავების პროდუქციაზე ფასები შემცირდა 2.5 პროცენტით, დამამუშავებელი მრეწველობის პროდუქციაზე 8.0 პროცენტით, ელექტროენერგიის, აირის, ორთქლისა და კონდიცირებული ჰაერის ჯგუფზე 23.1 პროცენტით, ხოლო წყალმომარაგების, კანალიზაციის, ნარჩენების მართვით და რეკულტივირებით მომსახურების ჯგუფზე დაფიქსირდა ფასების 10.4 პროცენტიანი კლება.რაც შეეხება იმპორტს - "საქსტატის"ინფორმაციით, იმპორტის ფასების ინდექსი წინა თვესთან შედარებით შემცირდა 0.5 პროცენტით, ხოლო წინა წლის შესაბამის თვესთან შედარებით სახეზე გვაქვს ინდექსის 3.6 პროცენტიანი კლება.წინა წლის შესაბამის თვესთან შედარებით ფასები 17.6 პროცენტით შემცირდა სამთომოპოვებითი მრეწველობისა და კარიერების დამუშავების პროდუქციის ჯგუფზე. დამამუშავებელი მრეწველობის პროდუქციაზე ფასების 2.2 პროცენტიანი კლება ფიქსირდება, ხოლო ელექტროენერგიის, აირის, ორთქლისა და კონდიცირებული ჰაერის ჯგუფზე - ფასების 93.7 პროცენტიანი მატება. რაც შეეხება წყალმომარაგების, კანალიზაციის, ნარჩენების მართვით და რეკულტივირებით მომსახურების ჯგუფს, სახეზე გვაქვს ფასების 0.3 პროცენტიანი კლება.

1708413180

იანვარში, სამრეწველო პროდუქციის წარმოება, წინა წელთან შედარებით 0.7%-ით გაიაფდა - საქსტატი

2024 წლის იანვარში სამრეწველო პროდუქციის მწარმოებელთა ფასების ინდექსი წინა თვესთან შედარებით 1.7 პროცენტით გაიზარდა, ხოლო წინა წლის შესაბამის თვესთან შედარებით სახეზეა ინდექსის 0.7 პროცენტიანი კლება. ამის შესახებ ინფორმაციას "საქსტატი" ავრცელებს.მათივე ინფორმაციით, 2023 წლის დეკემბერთან შედარებით ფასები 4.0 პროცენტით შემცირდა სამთო-მოპოვებითი მრეწველობისა და კარიერების დამუშავების ჯგუფზე, რამაც -0.24 პროცენტული პუნქტით იქონია ზეგავლენა ჯამური ინდექსის ცვლილებაზე. ამავე პერიოდში ფასები გაიზარდა დამამუშავებელი მრეწველობის პროდუქციის ჯგუფზე (1.0 პროცენტი), რამაც 0.82 პროცენტული პუნქტი შეიტანა მთლიანი ინდექსის ცვლილებაში. ჯგუფში შემავალი პროდუქტებიდან აღსანიშნავია ფასების მატება კვების პროდუქტებზე (3.7 პროცენტი) და ძირითად ლითონებზე (1.3 პროცენტი). გარდა ამისა, ფასების 8.7 პროცენტიანი ზრდა დაფიქსირდა ელექტროენერგიის, აირის, ორთქლის და კონდიცირებული ჰაერის ჯგუფზე, რომლის წვლილმაც თვის ჯამური ინდექსის ცვლილებაში 0.93 პროცენტული პუნქტი შეადგინა.12-თვიან პერიოდში ინდექსის ფორმირებაზე ძირითადი გავლენა იქონია ფასების ცვლილებამ შემდეგ პროდუქტებზე: სამთო-მოპოვებითი მრეწველობა და კარიერების დამუშავება: ფასები შემცირებულია 0.8 პროცენტით, რაც მთლიანი ინდექსის ცვლილებაზე -0.02 პროცენტული პუნქტით აისახა. ჯგუფში აღსანიშნავია ფასების კლება ლითონის მადნებზე (-2.1 პროცენტი); დამამუშავებელი მრეწველობის პროდუქცია: ფასები შემცირდა 1.8 პროცენტით, რამაც მთლიანი ინდექსის კლებაზე -1.43 პროცენტული პუნქტით მოახდინა გავლენა. ფასები შემცირდა შემდეგ ქვეჯგუფებზე: ძირითადი ქიმიური ნივთიერებები და ქიმიური პროდუქტები (-30.6 პროცენტი) და ძირითადი ლითონები (-19.4 პროცენტი); ელექტროენერგია, აირი, ორთქლი და კონდიცირებული ჰაერი: ფასები გაიზარდა 6.5 პროცენტით, რამაც მთლიანი ინდექსის წლიურ ცვლილებაზე 0.72 პროცენტული პუნქტით იქონია გავლენა; წყალმომარაგება, კანალიზაცია, მომსახურება ნარჩენების მართვით და რეკულტივირებით: ფასები გაიზარდა 4.2 პროცენტით, რამაც მთლიან ინდექსზე 0.08 პროცენტული პუნქტით იქონია გავლენა. ადგილობრივი ბაზრისთვის წარმოებული სამრეწველო პროდუქციის მწარმოებელთა ფასების ინდექსი წინა თვესთან შედარებით 2.0 პროცენტით გაიზარდა. აღნიშნულ პერიოდში ფასების 9.6 პროცენტიანი ზრდა დაფიქსირდა ელექტროენერგიის, აირის, ორთქლისა და კონდიცირებული ჰაერის ჯგუფზე.წინა წლის შესაბამის თვესთან შედარებით ადგილობრივი ბაზრისთვის წარმოებული სამრეწველო პროდუქციის მწარმოებელთა ფასების ინდექსი 3.3 პროცენტით გაიზარდა. სამთომოპოვებითი მრეწველობისა და კარიერების დამუშავების პროდუქციაზე ფასები 4.3 პროცენტით გაიზარდა, დამამუშავებელი მრეწველობის პროდუქციაზე 1.8 პროცენტით, ელექტროენერგიის, აირის, ორთქლისა და კონდიცირებული ჰაერის ჯგუფზე 7.9 პროცენტით, ხოლო წყალმომარაგების, კანალიზაციის, ნარჩენების მართვით და რეკულტივირებით მომსახურების ჯგუფზე დაფიქსირდა ფასების 9.2 პროცენტიანი ზრდა.

1708339920

მაისში "ენგურჰესის" ერთ-ერთ გვირაბში ახალი გალერეა გაიხსნება - ნიკოლოზ ანთიძე

მაისში "ენგურჰესის" ერთ-ერთ გვირაბში ახალი გალერეა გაიხსნება. ამის შესახებ შპს "ენგური ატრაქციის" დირექტორმა ნიკოლოზ ანთიძემ გადაცემა „ბიზნესპარტნიორში“ განაცხადა.მისივე ინფორმაციით, გალერეა ძალიან საინტერესო ინსტალაციითა და ინფორმაციებით იქნება დატვირთული.გარდა ამისა, როგორც ნიკოლოზ ანთიძემ აღნიშნა, ბოლო პერიოდში კომპანიებისგან "ენგურჰესით" დაინტერესება იზრდება.„წელს დავდგით ახალი შენობა, რომელიც ვიზიტორებისთვის იქნება განკუთვნილი. აღნიშნულ შენობაში სამუზეუმო სივრცე მოეწყობა, სადაც კაშხლების მშენებლობის ისტორიას მოვყვებით. ასევე, გახსნილია მცირე მაღაზია, სალარო, ამბულატორიული ნაწილი. გარდა ამისა, წელს, ახალ სეზონს შევხვდებით გალერეით. ამასთან დაკავშირებით ჯერჯერობით ბევრის თქმა არ მინდა, რადგან ეს უნდა იყოს სიურპრიზი. მაისისთვის ერთ-ერთ გვირაბში გაიხსნება. ძალიან საინტერესო ინსტალაციითა და ინფორმაციებით იქნება დატვირთული.გარდა ამისა, გარკვეული ფირმებისგან და კომპანიებისგან არის დაინტერესება, მათ შორის, ზიპლაინის მოწყობის და დაახლოებით, 10 კომპანიასთან გვქონდა მოლაპარაკება და  ვართ მოლოდინის რეჟიმში, რომ ბიზნესმა გადაწყვიტოს ინვესტირება. ინტერესი იზრდება. ამოუწურავია ენგურის შესაძლებლობები ყველა მიმართულებით“, - განაცხადა ნიკოლოზ ანთიძემ.ნიკოლოზ ანთიძის განცხადებით, მიმდინარე წელს ფასები გადაიხედება.„ეს ახასიათებს საბაზრო ეკონომიკას, რადგან ჩვენ ინვესტიციებს ვდებთ და ის ინვესტიციები  ადეკვატური უნდა იყოს ფასთან, თუმცა ეს არ იქნება რადიკალური და გაორმაგებული. იქნება მატება იმისთვის, რომ ის ჩადებული ინვესტიცია ადეკვატურად იყოს აღქმული და უფრო მეტი გაკეთდეს ვიზიტორების საჭიროებებისთვის“, - განაცხადა ნიკოლოზ ანთიძემ.ენგურჰესის ტურისტულ ატრაქციად ქცევის საპროექტო დოკუმენტაცია 2017-2018 წლებში  ესტონურმა არქიტექტურულმა კომპანიამ KOKO arhitektid-მა მოამზადა.ცნობისთვის, ენგურჰესი მსოფლიოში ერთ-ერთი ყველაზე გამორჩეული ნაგებობაა და მის ტურისტულ ატრაქციად ქცევასთან დაკავშირებით საუბარი უკვე რამდენიმე წელია მიმდინარეობს. 

1708335600

"აგრიაპმა" თაფლის ექსპორტი დაიწყო

თაფლის მწარმოებელმა კომპანია „აგრიაპმა“ არაბთა გაერთიანებულ საამიროებში პროდუქციის ექსპორტი დაიწყო. ამის შესახებ კომპანიის დამფუძნებელმა დავით ალექსიძემ „ბიზნესპარტნიორთან“ განაცხადა.მისივე ინფორმაციით, დაახლოებით, გაზაფხულზე კომპანია პროდუქციის ექსპორტს მაროკოშიც გეგმავს.„საამიროებში შარშან პირველი პარტია გავგზავნეთ. საქართველოდან თაფლის ექსპორტი ძირითადად წონით ხდება, ხოლო ჩვენს შემთხვევაში შეფუთული პროდუქტი გაიგზავნა. გარდა ამისა, მაროკოსთან ერთ წელზე მეტია ვაწარმოებთ მოლაპარაკებებს და როგორც იქნა მივიღეთ სერტიფიკატები და დასკვნით ეტაპზე ვართ. ვფიქრობ, რომ გაზაფხულზე, თაფლის ახალი მოსავალი რომ იქნება, შევძლებთ, რომ მაროკოსაც მივაწოდოთ პროდუქცია.რაც შეეხება ადგილობრივ ბაზარს, ჩვენი პროდუქცია თითქმის ყველა ქსელურ მარკეტშია წარმოდგენილი. გარდა ამისა, ვამარაგებთ ქსელურ სასტუმროებს“, - აცხადებს დავით ალექსიძე.როგორც კომპანიის დამფუძნებელმა აღნიშნა, კომპანიის გაყიდვები, წლიდან წლამდე დაახლოებით, 10-15%-ით იზრდება.„ჩვენ ვგეგმავდით თაფლის არყის წარმოებას, მაგრამ არ დაგვიწყია. ალბათ, ისე არ მოვინდომეთ და ჯერჯერობით თანხა ამ მიმართულებისთვის ვერ გამოვყავით. ამ დროისთვის, ჩვენ გვაქვს 6 დასახელების თაფლი. ვფიქრობ, რომ ქართული თაფლი იმპორტირებულ თაფლს საკმაოდ კარგ კონკურენციას უწევს. ჩვენი თაფლი უფრო მეტად ხარისხიანია და როგორც  ვიცი უფრო იყიდება“, - აღნიშნავს დავით ალექსიძე.შეგახსენებთ, „აგრიაპის“ თაფლის პროდუქცია ქართულ ბაზარზე 2018 წლიდანაა წარმოდგენილი. დღეისთვის  კომპანიის პროდუქცია წარმოდგენილია უმრავლესობა საცალო ვაჭრობის ქსელებში.

1708327920

საქართველოში უმუშევრობის დონე 15.3%-მდე შემცირდა

2023 წლის IV კვარტალში საქართველოში უმუშევრობის დონე წინა წლის შესაბამის პერიოდთან შედარებით 0.7 პროცენტული პუნქტით შემცირდა და 15.3 პროცენტი შეადგინა, - ამის შესახებ ინფორმაციას "საქსტატი" ავრცელებს. მათივე ცნობით, 2023 წლის IV კვარტალში წინა წლის შესაბამის პერიოდთან შედარებით დაქირავებულთა რიცხოვნობა გაიზარდა 74.3 ათასი კაცით (8.4%) და 958.4 ათასს მიაღწია, ხოლო თვითდასაქმებულთა რიცხოვნობა 6.6 ათასით შემცირდა (1.6%) და 413.8 ათასი შეადგინა. ამავე პერიოდში უმუშევართა რაოდენობა შემცირდა 0.9 ათასით (0.4%) და 248.6 ათასი შეადგინა.მონაცემების თანახმად, 2023 წლის IV კვარტალში სამუშაო ძალის მონაწილეობის დონე (სამუშაო ძალის წილი 15 წლის და უფროსი ასაკის მოსახლეობაში) წინა წლის შესაბამის პერიოდთან შედარებით 1.7 პროცენტული პუნქტით გაიზარდა და 54.3 პროცენტით განისაზღვრა, ხოლო დასაქმების დონე გაიზარდა 1.8 პროცენტული პუნქტით და 46.0 პროცენტი შეადგინა. სამუშაო ძალის მონაწილეობის დონე ქალაქის ტიპის დასახლებებში გაზრდილია 1.9 პროცენტული პუნქტით, სოფლის ტიპის დასახლებებში - 1.2 პროცენტული პუნქტით, ხოლო დასაქმების დონე ქალაქის ტიპის დასახლებებში გაზრდილია 1.7 პროცენტული პუნქტით, სოფლის ტიპის დასახლებებში - 1.8 პროცენტული პუნქტით და შესაბამისად 47.5 პროცენტს და 43.9 პროცენტს შეადგენს.2023 წლის IV კვარტალში წინა წლის შესაბამის პერიოდთან შედარებით დაქირავებულთა წილი დასაქმებულთა საერთო რაოდენობაში 2.1 პროცენტული პუნქტით გაიზარდა და 69.8 პროცენტი შეადგინა.2023 წლის IV კვარტალში, წინა წლის შესაბამის პერიოდთან შედარებით, უმუშევრობის დონე საქალაქო ტიპის დასახლებებში შემცირებულია 0.2 პროცენტული პუნქტით, ხოლო სოფლის ტიპის დასახლებებში - 1.6 პროცენტული პუნქტით.უმუშევრობის დონე ტრადიციულად მაღალია კაცებში, ქალებთან შედარებით. 2023 წლის IV კვარტალში, წინა წლის შესაბამის პერიოდთან შედარებით, აღნიშნული მაჩვენებელი ქალებში შემცირებულია 0.3 პროცენტული პუნქტით, ხოლო კაცებში - 1.0 პროცენტული პუნქტით და შესაბამისად 13.5 პროცენტს და 16.8 პროცენტს შეადგენს.სამუშაო ძალის მონაწილეობის დონე ქალებთან შედარებით მაღალია კაცებში. 2023 წლის IV კვარტალში აღნიშნული მაჩვენებელი ქალებში 44.3 პროცენტს, ხოლო კაცებში 65.9 პროცენტს შეადგენდა. წინა წლის შესაბამის პერიოდთან შედარებით სამუშაო ძალის მონაწილეობის დონე ქალებში გაზრდილია 1.6 პროცენტული პუნქტით, ხოლო კაცებში - 1.9 პროცენტული პუნქტით.2023 წლის IV კვარტალში, წინა წლის შესაბამის პერიოდთან შედარებით, დასაქმების დონე გაზრდილია ქალებში 1.5 პროცენტული პუნქტით, ხოლო კაცებში - 2.2 პროცენტული პუნქტით.

info@bp.ge

+995595334912

გამოგვყევით