logo
Loading data...
მთავარი ეკონომიკა

სტატია

FMCG ბაზრის ლიდერი "დეილი ჯგუფი", ქსელური ბაზრის 33%-ს იკავებს - "თიბისი კაპიტალის" კვლევა

საქართველოს თანამედროვე FMCG  (პირველადი მოხმარების პროდუქციით ვაჭრობა) ბაზრის 87%-მდე კვლავაც უმსხვილეს ხუთ ქსელში კონცენტრირდება.

"თიბისი კაპიტალის" კვლევის მიხედვით, 2025 წლის 9 თვის მონაცემებით კომპანიების შემოსავლების განაწილება ასე გამოიყურება:

  • დეილი ჯგუფი - 33%
  • ორი ნაბიჯი - 20.5%
  • ნიკორა - 18.7%
  • კარფური - 9.7%
  • აგროჰაბი - 4.9%

სექტორის დანარჩენი წილი ნაწილდება შემდეგ ქსელებზე: გუდვილი (3.1%), უნივერსამი (2.3%), ფრესკო (2.2%), ექსპრეს ქსელი (1.5%), მადაგონი (1.5%), ზღაპარი (1.3%) და ევროპროდუქტი (1.2%).

კვლევის მიხედვით, თანამედრო FMCG ბაზარი რეგიონებში უფრო გაფართოვდა, თუმცა ასევე გრძელდება თბილისში ახალი ობიექტების დამატება. ერთ კვმ-ზე ნავაჭრის კუთხით კვლავ თბილისი ლიდერობს, რასაც მაღალი წლიური ზრდაც უწყობს ხელს. ძირითადი ხარჯების სტაბილიზაციის შემდეგ, ქართული ქსელების მომგებიანობა გაუმჯობესდა.

"თიბისი კაპიტალის" კვლევის მთავარ მიგნებებში ყურადღება გამახვილებულია რამდენიმე ტენდენციაზე;

  • მომხმარებლებისთვის ფასი გადამწყვეტია
  • ხორცის და ხილ-ბოსტნეულის შესყიდვის დიდი ნაწილი თანამედროვე ბაზრის მიღმა ხდება
  • კონკურენცია კომპანიებს შორის ყოველწლიურად იზრდება
  • მიუხედავად მძაფრი კონკურენციისა, დარგის მომგებიანობის მაჩვენებლები შენარჩუნებულია.

გამოგვყევით